woensdag 26 februari 2020

Transfer en transitie

Een nieuwe lente, een nieuw geluid? Hier zijn een paar (ongeveer 10) aandachtspunten:
  1. Herstel van het rekenonderwijs. Onderscheid tussen trucjes en methoden.
  2. Herstel van het wiskundeonderwijs voor scholieren die geen harde beta vervolgstudie kiezen.
  3. Wakker worden uit het denkactiviteitendromenland.
  4. Ook wiskunde voor iedereen moet wel wiskunde zijn.
  5. Houd op over een ondersteunende rol van de GR bij algebraische vaardigheden. Niemand gebruikt later die GR. 
  6. Terugdringen van de invloed van de realistische rekendidactiek in de andere schoolvakken.
  7. Delen door een breuk is vermenigvuldigen met het omgekeerde.
  8. Ophouden met flauwekulcontexten (driehoekige koffievlekken en zo).
  9. Alleen met abstractie wordt wiskunde (weer) betekenisvol (op school).
  10. Anders....
 B(r)ON

Geen opmerkingen:

Een reactie posten