Iemand schreef: "Ik vind het vooral jammer dat Ton de tegenstellingen tussen bestuur/leidinggevenden en leraren blijft verscherpen, komen we niet verder mee."
...en dat is nu precies het probleem! Door de dingen te benoemen en te beschrijven liggen dialoog en een oplossing in het verschiet. Door te zwijgen gebeurt dat natuurlijk niet.
"Leidinggevenden richten zich niet meer op de leraren met wie ze werken, maar op de boven hen gestelde bestuurders met bijbehorende managementcultuur. En dus kleden ze zich anders, hanteren een onderscheidend jargon rond begrippen als innovatie, sturing en verantwoording. Leraren staan ondertussen in klaslokalen en hebben andere zaken aan hun hoofd."
Iemand schreef: "Ik vind het vooral jammer dat Ton de tegenstellingen tussen bestuur/leidinggevenden en leraren blijft verscherpen, komen we niet verder mee."
BeantwoordenVerwijderen...en dat is nu precies het probleem! Door de dingen te benoemen en te beschrijven liggen dialoog en een oplossing in het verschiet. Door te zwijgen gebeurt dat natuurlijk niet.
BeantwoordenVerwijderen"De gedesintegreerde schoolorganisatie is een veel gebezigd motief voor vertrek uit het onderwijs."
BeantwoordenVerwijderen"Leidinggevenden richten zich niet meer op de leraren met wie ze werken, maar op de boven hen gestelde bestuurders met bijbehorende managementcultuur. En dus kleden ze zich anders, hanteren een onderscheidend jargon rond begrippen als innovatie, sturing en verantwoording. Leraren staan ondertussen in klaslokalen en hebben andere zaken aan hun hoofd."
BeantwoordenVerwijderen