- Herstel van het rekenonderwijs. Onderscheid tussen trucjes en methoden.
- Herstel van het wiskundeonderwijs voor scholieren die geen harde beta vervolgstudie kiezen.
- Wakker worden uit het denkactiviteitendromenland.
- Ook wiskunde voor iedereen moet wel wiskunde zijn.
- Houd op over een ondersteunende rol van de GR bij algebraische vaardigheden. Niemand gebruikt later die GR.
- Terugdringen van de invloed van de realistische rekendidactiek in de andere schoolvakken.
- Delen door een breuk is vermenigvuldigen met het omgekeerde.
- Ophouden met flauwekulcontexten (driehoekige koffievlekken en zo).
- Alleen met abstractie wordt wiskunde (weer) betekenisvol (op school).
- Anders....
woensdag 26 februari 2020
Transfer en transitie
Een nieuwe lente, een nieuw geluid? Hier zijn een paar (ongeveer 10) aandachtspunten:
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten